Rada hl. m. Prahy (RHMP) 24. července schválila zahájení přípravy nové tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pro investiční akci zajistí projektovou dokumentaci, následná povolení pro stavbu, vysoutěží zhotovitele a stavbu zrealizuje v koordinaci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK). Zahájení výstavby nové tramvajové tratě na Nádraží Dlouhá Míle proběhne v roce 2027.
🚋 Dědina – Dlouhá Míle.
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) July 25, 2023
Mapa v kanceláři s tím počítá a tak mě těší, že Rada @PrahaEU (s @ZdenekHrib a @BohuslavSvoboda) schválila zahájení přípravy projektu. pic.twitter.com/OwdQquzOST
„V souvislosti s nedávno zahájenou realizací modernizace stávající železniční tratě z Masarykova nádraží do Kladna se přiblížil okamžik, kdy dojde k zahájení stavby odbočky z Ruzyně na Letiště Václava Havla Praha. Ta povede přes lokalitu Dlouhá Míle u stávajícího obchodního centra Šestka. Protože už za několik měsíců zprovozníme novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Dědinu, která bude končit jen několik stovek metrů od tohoto významného budoucího terminálu. Je proto vhodné zahájit projektovou přípravu dalšího prodloužení tratě, které překoná Pražský okruh a skončí právě u budoucí železniční stanice, autobusového terminálu a kapacitního parkoviště P+R. Našim cílem je, aby oba kolejové dopravní prostředky začaly obsluhovat toto území současně,“ říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Záměr tramvajové tratě Dědina – Nádraží Dlouhá Míle je jak v zásobníku Plánu udržitelné mobility hl. m. Prahy a jejího okolí, ale také v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí schválenou RHMP v září 2017 a aktualizovanou na konci května 2021 jako součást akce „Dědinská – Dlouhá Míle – Terminál 3 – Prague Airport Park“. Nová tramvajová trať včetně smyčky je plně v souladu s platným územním plánem.
„Prodloužení tramvajové tratě přinese obyvatelům Dědiny, Ruzyně a Liboci lepší spojení k obchodnímu centru Šestka a k novému dopravnímu terminálu, kde bude také železniční stanice na trati směr letiště. Dnes budovaná trať z Divoké Šárky na Dědinu bude mít ještě větší význam,“ říká Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), radní MČ Praha 6 pro dopravu.
S využitím TZ DPP