Rekonstrukce Bubenečského nádraží a tramvajová trať na Dědinu jsou nominované na Stavbu roku

Historická budova nádraží Bubeneč z roku 1850, která přestala sloužit železniční dopravě v roce 2014, prošla kompletní rekonstrukcí a byla přeměněna na moderní komunitní a kulturní centrum Stanice 6. Tento projekt, spojující citlivou obnovu s inovativním využitím, zachoval původní architektonický charakter stavby a zároveň přinesl nové funkce pro současné potřeby. Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina byla slavnostně otevřena v říjnu loňského roku a pravidelný provoz byl zahájen následující den. Linky č. 20 a 26 nyní spojují sídliště Dědina s centrem města i dalšími částmi Prahy, jako je Malá Strana, Letná nebo Anděl.

Nominace na ocenění Stavba roku dopravní a technické infrastruktury potvrzuje výjimečný význam této proměny. Stanice 6 je dnes ukázkou harmonického spojení historie a moderních funkcí a slouží jako inspirace pro další podobné projekty.

Hlasovat můžete pro cenu veřejnosti v soutěži Stavba roku, a to až do 8. prosince zde: Stavba roku. Podpořte Stanici 6 a pomozte šířit povědomí o tomto unikátním projektu.

Rekonstrukce Bubenečského nádraží zahrnovala důkladné opravy exteriéru i interiéru budovy. Fasády byly obnoveny s ohledem na jejich historickou hodnotu a vnitřní prostory byly adaptovány pro moderní využití. V budově se nyní nachází kavárna, bistro a multifunkční prostory určené pro kulturní, sportovní a volnočasové aktivity. Důraz byl kladen na vytvoření příjemného zázemí pro místní obyvatele i návštěvníky.

Projekt, jehož náklady dosáhly desítek milionů korun, byl financován a koordinován městskou částí Praha 6, která budovu získala od hlavního města Prahy. Kromě revitalizace budovy samotné došlo také k úpravě okolních veřejných prostor, které byly začleněny do komunitního života.

Tramvajová trať na Dědinu Zdroj: MČ Praha 6

Tramvajová trať z Divoké Šárky na sídliště Dědina je dlouhá přibližně 2,3 km a zahrnuje šest nových zastávek, včetně koncové smyčky Dědina, která poskytuje zázemí pro řidiče a novou měnírnu. Výstavba zahrnovala i ekologické prvky, jako je zatravnění kolejí a výsadba stromořadí. Trať byla navržena tak, aby zlepšila dostupnost rezidenčních oblastí a odlehčila dopravě na Evropské ulici.

Součástí projektu bylo rozšíření některých částí komunikací, například Vlastiny ulice, a vytvoření nových sdružených zastávek pro tramvaje a autobusy. Pro tuto stavbu můžete v soutěži Stavba roku hlasovat zde: Stavba roku

TZ Praha 6