S posledních týdnech mě několik kamarádů informovalo, že začalo používat k placení parkování v zóna placeného stání novou aplikaci EasyPark. Jeden důvod je ukončení aplikaci MPLA a druhý důvod je údajně výhodnější a snazší placení parkovného. Kamarádi si pochvalovali, že mohou zaplatit v aplikaci parkování, které mohou kdykoliv ukončit a následně platí jen skutečnou dobu parkování. Tedy, že se jim už nestává situace, kdy si zaplatí parkování na hodinu a ve výsledku využijí parkování jen na 40 minut.
Bylo mi divné, že je možné, že tato aplikace funguje tak výhodně a že umí ukončit placení parkovného kdykoliv. Proto jsem si aplikaci nainstaloval a prozkoumal. Sám totiž k placení parkovného používám aplikaci PID Lítačka.
Při zkoumání aplikaci EasyPark jsem celkem rychle narazil na podstatný zádrhel. S touto novou aplikací totiž platíte parkovné s příplatkem. Kromě stanovené ceny za parkování platíte provozovateli aplikace servisní poplatky, které Vám ve skutečnosti parkování zdražují. Tato informace je poměrně nenápadná a když jsem později na skutečnost kamarády upozornil, nevšimli si jí.
Příklad: Rozhodnete se přijet autem na Vítězné náměstí, zaparkujete na fialové zóně a nemáte parkovací oprávnění pro rezidenty (pro rezidenty Prahy 6 si představme, že přijedete na náměstí Míru v Praze 2, kde musíte platit hodinové návštěvnické parkování). Cena návštěvnického parkování na Vítězném náměstí je 50 Kč za hodinu. Když se rozhodnete zaplatit parkování v aplikaci PID Lítačka, zaplatíte 50 Kč za hodinu. Ale když se rozhodne zaplatit hodinové parkování v aplikaci EasyPark, zaplatíte 50 Kč za parkování a 7,5 Kč za servisní poplatek. To znamená o 15 % dražší parkování s aplikací EasyPark.
Závěr? Aplikaci EasyPark jsem odinstaloval a zůstávám u aplikace PID Lítačka, která účtuje parkování bez příplatku. A informuji o tom každého, kdo by mohl „naletět“.
Poznámka: O servisním poplatku se společnost EasyPark zmiňuje na svých stánkách v sekci Podpora > Převod z MPLA – Otázky a odpovědi > Budu platit stejně, jako jsem platil?