Jak jsem informoval v Podcastu dopravní 6, obrátil jsem se na základě podnětů občanů na Dopravní podnik hl. m. Prahy ve věci hluku od tramvajové dopravy v ulici Vlastina. Množí se dotazy, kdy bude prováděno měření hluku a jaká opatření budou přijata pro snížení hlukové zátěže v noci. Pocitově jsou totiž tramvaje v ulici hlučnější, než autobusy, jak zaznívá od občanů. Tento pocit mohu potvrdit i ze své vlastní zkušenosti, kdy jsem večer vyrazil do ulice Vlastina poslechnout si hluk od projíždějících automobilů, autobusů a tramvají. Jedním z návrhů ze setkání „Bavíme se o Dědině“ bylo v nočním období snížení maximální rychlosti tramvají na 30 km/h v úseku Vlastina – Sídliště Na Dědina.
V reakci na dopis poděkoval technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Šurovský za podněty občanů Prahy 6, které vznikly s prvními týdny provozu tramvajové dopravy. Zároveň sdělil v dopise, kdy bude probíhat očekávané měření hluku:
„V současné době byla tramvajová trať uvedena do provozu, nicméně v rámci stavby ještě probíhají dílčí dokončovací práce na inženýrských sítích a zeleni a další související činnosti jiných investorů přímo v místě. Měření hluku je možné provést až po dokončení všech těchto aktivit. Současně jsou stanoveny podmínky, za kterých lze hluk měřit, aby byly výsledky po přepočtu na ekvivalentní hladinu hluku dle příslušné legislativy relevantní. Předpokládáme, že relevantní měření hluku bude možné provést až v prvních měsících roku 2024. Závěry z měření pak budou známy poměrně brzy, v řádu jednotek týdnů po provedení samotného měření.„